10.11.11

מילאנו,חולון,תל אביב- שבוע האופנה זה פה!

עוד לא נרגענו משבוע האופנה בחולון שהתמקד בעיקר בשיח על עולם האופנה והשפעת העידן הדיגיטלי על עולם העיצוב בכללו, והנה מגיע הארוע הנוצץ הבא, שבוע האופנה בתל אביב. (ישראל, מעצמת אופנה, לא?)
בארוע שיתקיים במתחם התחנה בת"א ישתתף מעצב האופנה רוברטו קוואלי הלא הוא מלך הטראש והלוק הנובורישי החביב על ה'מעושרות' שביננו. אך מלבדו כל המשתתפים הם מעצבים ישראלים כשרים,חלקם ותיקים ומוכרים כששון קדם, אלמביקה, גלית לוי, דורין פרנקפורט, טובל'ה, יוסף, מירה צבילינגר וגוטקס, וחלקם צעירים דורית בר אור, יניב פרסי, אלון לבנה, שי שלום ועוד.

בשביל מה זה טוב?
בעולם, תצוגות האופנה העונתיות מציגות קולקציות שמיועדות להגיע לחנויות בשנה שלאחר מכן, כלומר,
לפני חודשיים הציגו בבירות האופנה את הקולקציות המיועדות בעצם לקייץ 2012, מטרת התצוגות היא למעשה שיווק הקולקציות, הצגתן בפני הקניינים מהעולם וכו, בארץ לעומת זאת בעוד שחברות האופנה הגדולות עובדות על פי אותה שיטה ומעצבות את הקולקציות זמן רק לפני הגעתן לחנויות, המעצבים העצמאיים לא עובדים בדרך זו ונוטים לעצב קולקציה בסמוך לעונה ובמהלכה. לכן, קשה לי להאמין שיוצגו קולקציות המיועדות לטווח רחוק כ"כ, אך בוודאי שהארוע יספק חשיפה גדולה עבור המעצבים שישתתפו, וכל מעצב בוודאי יכין קולקציה מיוחדת המתאימה לארוע וכזו שתציג את המהות וכתב היד המאפיין שלו.

המעצבים הבולטים
עבורי 2 מעצבים שבלטו במיוחד השנה בפעילות שלהם הם יניב פרסי ודורית בר אור.
 בזמן שהיא מפזרת אבק כוכבים לכל עבר  דורית ב.א  היא פרזנטורית מופלאה לעיצובים שלה, בצרוף עם מעמד הסלב, הפרסונה הייחודית, החברות עם אושיות סטייל כאילנה ברקוביץ' , עבודת היחצנות נעשית מעצמה,רק שדורית בר אור לא בהכרח מכוונת ללקוחה הישראלית ולכן היא עושה מהלכים בחו"ל, היא עצמה תמיד נראית כאילו יצאה מאיזה סרט או מדפי מגזין רכילות חו"לי (אם מתעלמים מהקיוסק של דוד והפיצוציה של אבי ברקע חח), הכי שיק וגלאם שאפשר. חברת האיפור  מייבלין ניו יורק  נותנת לה חסות בשבוע האופנה הקרוב  ובתצוגה שלה יושקו מראות האיפור לקייץ הבא של החברה. מסקרן!
הנה ציטוט שלה שגרם לי 'להפסיק לפחד ולהתחיל לחבב' את דורית בר אור מתוך כתבה - בר-אור: "פעם התקשרו אליי מעיתון לשאול מאיפה המכנסיים. אמרתי שזה של המעצב הבלגי האהוב עליי, לורנס קונינג. המצאתי. והכי מצחיק? שאנשים בשיא החוצפה עונים שהם מכירים. אין, זו בדיחה".


המעצב השני ששווה לשים עליו עיין הוא יניב פרסי ,עם מראה חו"לי למהדרין ולוק של כוכב להקת פופ אלקטרוני,יניב הוא המעצב המבטיח ביותר שמסתובב במחוזותינו, והסיבה פשוטה, שילוב של כישרון ולהט אותנטי למקצוע יוביל אותו רחוק רחוק להצלחה, הכרתי את יניב לפני שנים, כשהוא הצטרך לצוות העיצוב של חברת "רנואר" בתקופה שגם אני הייתי שם..הזדמן לנו לנסוע יחד לברלין מטעם החברה וכבר אז היה בולט עד כמה יניב הוא מעצב נלהב ויצירתי.
לאחר שסיים את שנקר התמחה בבתי אופנה נחשבים בחו"ל וכשחזר לארץ הקים את סוכנות VIEW המייצגת כשרונות בתחום האופנה העוסקים בענפים שונים בביזנס, באותו הזמן הוא שקד על הקמת בית האופנה שלו הנקרא 'PERSY' ,הסגנון של יניב דרמטי לא מתפשר והוא פונה בעיקר לחו"ל.

עכשיו נשאר לחכות ולראות אם הארוע יצליח לעמוד בציפיות, דיווחים בהמשך....



Facebook Comments

1 אנשים חשבו ש...:

דורה אמר/ה...

איזה כיף שיש עוד ערים שיכולות להוות חלופה תרבותית לתל אביב. רק חבל שקשה להשיג מפת חולון בחנויות למי שאין GPS!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...