3.1.10

itrends - retrospective
בימים אלה של סיכומי עשור יש הרבה התייחסות למקום החדש והגדול שתופסת האופנה בחיינו.מציינים בזהירות את המילה אובססיה, מזכירים את התופעה העולמית של אינספור בלוגי אופנה,ומה שבעיני בולט במיוחד הוא האינטנסיביות והמהירות שבה מתחלפים ה'טרנדים'.
מה שיפה ביישות הזו שנקראת 'אופנה' (אני מתייחסת לאופנה בבגדים ושות') זה שלאורך ההסטוריה האופנה למעשה משקפת את הלך הרוח העולמי בכל תחומי החיים בזמן המסויים, כלכלה,פוליטיקה ,אמנות ותרבות, טכנולוגיה,האופנה היא דבר מרתק כי שזור בה סיפור החיים של התקופה.עד שנות ה2000 אפשר היה לראות מגמות מובהקות, ולהגדיר אפילו את הסגנונות השולטים בכל עשור.החל משנות ה2000 האופנה כבר לא אותנטית ומקבצת בתוכה סגנונות מכל העשורים.
אם בעבר לטרנד מסויים היו גורמים תקופתיים שיצרו אותו - היום בגדול ההשימוש הוא בטרנדים מהעבר, מעין מיחזור, ולכן השורשים של הטרנד כבר לא מקוריים.לדוגמא הגראנג' של היום הוא תרגום עדכני לגראנג' של שנות ה90. אני בספק אם נערות שלובשות היום דברים בסגנון מבינות מה המהות של הטרנד.יוצא מזה שיש פחות משמעות לדברים,בתקופתי כנערה מי שלבש חולצה משובצת ונעליים בסגנון צבאי כיוון להצהרה שמעבר לאופנתית...ובנוסף הכל כ"כ מהר היום, לועסים טרנד ויורקים מהר כי נגמר הטעם.עוברים לדבר הבא.מהר שלא נהיה אחרונים! כי מה זה חשוב למה?לכולם יש.
זה מצחיק שאפילו מגמה כמו אופנת הוינטג'/אופנת היד שנייה שהיתה אמורה לתת תשובה למסחריות וההמוניות של רשתות האופנה, להעניק טיפה של ייחודיות ללובש, אפילו המגמה הזו מוסחרה ונלעסה. 
טרנדים. מצד אחד אני אוהבת לראות את האנרגיה המדהימה הזו.איך בכל העולם פתאום משהו הופך למוסכם. אבל אם פעם זו היתה,כך נראה לי אנרגיה טהורה, היום זה כח סינטטי שמאכילים בו את העולם, לאן שלא נסתכל דוחפים לנו לפרצוף את הדברים שאנחנו ממש 'חייבים'.אין מקום לדמיין יותר, לא יודעת מה ללבוש?אל תפתחי את הארון,תפתחי את האינטרנט ותראי מה אחרות לובשות!!!!
 
ומה הן לובשות?את אותו הדבר בגדול.כמו שאמרתי אני אוהבת טרנדים(כמו לדוגמא הטרנד הזה- בקולאז ואיור שעשיתי,טרנד הגרביון השחור וחלק עליון בהיר...,קליק להגדלה) ואוהבת גם להתנסות בתרגום שלהם בעצמי.
אבל לפעמים זה מגוחך שכולן הולכות עם אותו הדבר כי ברור שזה צו האופנה, ויותר גרוע מזה, המותגיסטיות.
אין ספק שאני מעריכה איכות בכל תחום, אבל 2 דברים שאני שונאת במיוחד הם:
אחד- אנשים שנופלים מהכסא רק מאזכור שמו של מעצב או מותג, והשני-כשמוכרים לאנשים דברים תחת הגדרה של 'מעוצב' או 'איכותי' ובעצם המוצר ממוצע ומטה!בהקשר לדבר הראשון למשל- לא הייתי חושבת לעמוד אפילו חצי דקה בתור הזוי לקנות פריט של מעצב על(ורק כי הוא בזול, נגיד H&M...) שיתופי הפעולה המיוחצנים האלה ממש לא עושים עליי רושם,וההיסטריה של הקונים נראית לי פאתטית, וכן הצורך של הבלוגריות להתהדר בפריטים של בתי אופנה יוקרתיים כשברור שזה בעיקר כדי לנפנף בתגית ולהפוך אותן למבינות,נניח, והרי זה שאתה לובש מעצב מפורסם לא אומר שאתה מבין באופנה או שיש לך טעם(ע"ע כיכר המדינה)
מדהים שאומרים על בלוגי האופנה שהם משקפים את המגמה של חיפוש אחר האינדיבידואל והייחודי באופנה, בעיני ממש לא, יותר מכך הם מעצימים את המותגים הגדולים, כי אם לכל בלוגיסטית איזוטרית יש בגדי מעצבים אז כנראה שכל אחד יכול.אני לא אומרת לא למותגים,ברור שהתיקים המדהימים ביותר נושאים תוית של בית אופנה יוקרתי, אבל פתאום זה נהיה כזה מאוס.
שלא תבינו לא נכון,אני תמיד אוהב דברים יפים ואני תמיד אוהב לקנות,אבל צריך לשמור על עיניים פקוחות שלא נהפך למן יצורים חסרי מודעות, שועטים קדימה לתוך הקניון בזרועות מורמות כמו סהרורים.

Facebook Comments

5 אנשים חשבו ש...:

אנונימי אמר/ה...

מסכימה לחלוטין

עדי אמר/ה...

יפה אמרת,כל מילה בסלע !
והקולא'זים שעשית מקסימים!!

אנונימי אמר/ה...

בעע! ככה זה כשהרשתות מאכילות אותנו לוקשים, ואנו הצרכנים משתפים פעולה...

sefi אמר/ה...

אני לא יודעת אם אני מסכימה או לא, אבל גרביונים שחורים ושמלה בהירה זה טרנד?
אני חשבתי שזה נורא יפה כבר לפני שנה כמעט וגם הרשתות הגדולות נותנות לנו את כל ההדברים היפים בסכומים שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו, אז למה להגיד שמשהו פה לא בסדר?
אינבידואליזם זו מילה מטופשת ולא כל כך עדכנית לאופנה של ימינו כאשר כולם מחקים את כולם וכולם רוצים מה שיש לכולם.

lian אמר/ה...

ספי- ברגע שמשהו מופיע בצורה שחוזרת על עצמה באותו רעיון אני מגדירה אותו כטרנד, זה לא סותר את מה שכתבתי על כך שטרנד הוא משהו מהיר,כי יש מגמות או דברים שנשארים או מתפתחים לאורך זמן,אם את אישית או מישהי אחרת חשבת שזה יפה כבר לפני שנה זה לא הנקודה,אלא העובדה שפתאום זה מופיע בצורה בולטת.

לגבי הרשתות והצורך שלנו ברכישה של דברים יפים ועוד-אני ממש לא נגד,להפך אני מעריצה של חברות כמו זארה ושות' וגם של 'האנגרים' למינהם דרך אגב שנותנים דברים באיכות לא רעה עם פרשנות אופנתית מעודכנת ובזול, מצד שני כל הזמן מנגנים לנו על המצפון שמה קורה לנו כחברה-של צרכנים כפיתיים כמעט,כל הזמן רוצים עוד ועוד..אני התייחסתי יותר לנושא המותגים, בעולם בכלל.שכאילו כולנו חייבים שיהיה לנו אייפון, ומקבוק ומצלמה של קנון ומערכת קולנוע ותיק של שאנל או נעל של לבוטין חחח והרשימה עוד ארוכה, כאילו כל הזמן גורמים לנו לחשוב שיש משהו יותר שאנחנו חיביים להשיג,ויש לי רגשות אמביולנטים בנושא,מצד אחד גם אני בן אדם שרוצה כמו כולם,מצד שני מסתכלת מהצד ולפעמים זה נראה לי שטחי וטיפשי.
(אולי כל זה פוסט נוסף...)

אינבידואליזם-לא מילה שלי,כתבתי שזה מדהים אותי שככה אומרים(נדמה לי מתוך כתבה ב"את") ובעיני זה לא נכון.

בסהכ מה שאני כותבת נובע מהרהורי ליבי,כלפי העולם ואני חלק ממנו,לא מיוחדת.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...