24.10.09


ואז הגיעה קייט... 
אפשר לומר ללא ספק, שהאלילה הגדולה של שנות העשרה שלי הייתה האחת והיחידה קייט מוס.מהפעם הראשונה שראיתי תמונה שלה –היופי הבובתי המהמם אך לא נדוש,בתוספת המתיקות והחן שעומדים בסתירה לאופייה הפרוע, יצרו סביבה,עבורי- הילה של מסתורין. 

מעבר לכך קייט מוס ייצגה את האנדרדוג,' ילדה קטנה' שהגיעה לשכונה שבה שלטו הגלאמזונות, דוגמניות העל המיתיות- לינדה,סינדי,קלאודיה שיפר המשעממת וחברותיהן.
סוף סוף הייתה מישהי שאני בתור נערה יכולתי להזדהות איתה, ולא רק שהיא הייתה נראית בת גילי, היא גם הייתה רזה בצורה קיצונית!!!נקודה לזכותה מבחינתי!!
מרגע שפרצה לתודעה הציבורית עוררה קייט מוס מחלוקות ואינספור פאנלים דשו ברזון שלה, שנכון שלתקופה ההיא היה חריג יחסית לפחות בקרב הטופ מודלס,אבל למה להיתמם?
דוגמניות האופנה עילית בפריז לא סבלו מעולם ולו מגרם אחד מיותר על עצמות ה1.80 שלהן. בכל מקרה אפשר להגיד שהיום הרזון הזה הוא בגדר הנורמה, ואם למעשה להצלחה שלה יש משקל גדול (משחק מילים חח) בעידוד הגל האנורקטי הזה ,אי אפשר לקבוע חד משמעית, בעיקר, לדעתי, מעצם העובדה שהיא בסה"כ הכול הייתה רזה ועשתה את העבודה שלה, יש כ"כ הרבה גורמים תקופתיים תרבותיים ואחרים ששותפים לתנופה של המראה שהיא הפכה לסמל שלו ונקרא הWAIF LOOK ובהמשך "הרואין שיק"


בכל אופן ,אני הרגשתי בדיוק ההפך! הייתי נערה מתבגרת רזה ששקלה אולי 38 קילו,ורק חלמה על היום שתהיה סיבה ממשית לזה שהיא לובשת חזייה...שלא לדבר על קניית בגדים,אני מדברת על הימים שלפני פלישת הספרדים לארץ, אף אחד לא ידע להגיד פה אקסטרה-סמול, או פטיט, אמא שלי המסכנה שהייתה שותפה לתסכולי עברה איתי חנות חנות ועשתה הכל כדי למצוא לי ג'ינס ליווי'ס במידה שלי,הכי קטן היה מידה 26 וזה היה עליי ענק!!!!

 
כשקייט הגיעה פתאום הבנתי שאולי להיות רזה ונמוכה (כן 1.60 גם אז לא נחשב גבוה..) או במילה אחרת יותר אטרקטיבית ליהיות-'פטיט' זה בעצם לא נורא.


הרגיז אותי שתמיד מתלוננים על העובדה שהחברה מכתיבה לנו ליהיות רזים-שיש לחץ על נערות עם משקל עודף,ומישהי כמו קייט מוס וחברותיה מעודדות את הלחץ הזה ומשפיעות לרעה על בנות כאלה, ומה לגבי הרזות גנטית???אלו שאוכלות ונשארות מכווצות??אנחנו לא סובלות?לנו אין תסביך גוף?תנו לי לחדש לכם-בגיל ההתבגרות נדמה לי שיותר קל ליהיות נערה עם קצת משקל עודף ושופעת במקומות הנכונים,מקסימום אולי לעשות קצת דיאטה פה ושם(לא משהו חריף כמובן),אבל לבת טיפשעשרה רזה ושטוחה אין אופציות!!!

 
רזון בצד,קייט מוס בהחלט ייצגה את השינוי שהתחולל בימים ההם בתפיסת היופי-שינוי שגרס כי אין תבנית אחידה ליופי,ולא צריך ליהיות 'מושלם' בשביל להיחשב יפה, לפעמים 'פגם' קטן יוצר את העניין,כשמתסכלים עליה באמת מבינים שהיופי הוא בתמצית במשהו שהוא מכלול תכונות שלאו דווקא עונות על סכמה ברורה.


 בעיני- היא הייתה פשוט מושלמת. 

לאורך הקריירה הלא קצרה שלה היא שינתה ככ הרבה דמויות,וכל דמות היא מגלמת בשלמות לוכדת את התמצית שלה והופכת אותה לקיימת,זה מה שהופך אותה לדוגמנית מוצלחת כ"כ,היא יכולה ליהיות מתוקה או פרובקטיבית אבל היא תמיד משכנעת,הולכת עד הסוף עם הפנטסיה.
יש משהו ממגנט בקייט מוס ועובדה שתמיד כאילו חיפשו סיבות לדון בה ללא הפסקה,זה התחיל עם הרזון המשיך עם החיים הפרועים והסמים ,החברים הידועים,המסיבות, הבני זוג המפורסמים (ג'וני איך שברת לה את הלב ככה??) וכמובן הסטייל....
ואחרי שהספידו את הקריירה שלה מספר פעמים כולם הבינו שהיא פה כדי להישאר .



וגם התמונה הזו - כי הם הכי מדהימים עלי אדמות!!
איור קייט מוס-קרן רבינוביץ

Facebook Comments

9 אנשים חשבו ש...:

אנונימי אמר/ה...

ליאן מתוקה אין עליך אולי אני קצת משוחדת?אבל אחרי שרואים וקוראים מבינים שבמקרה שלך לא צריך שוחד..

אנונימי אמר/ה...

וואו,כתבה מושלמת!ממש!!!
אכן אייקון נעורים,אבל יכולת הזיקית המפורסמת שלה,הופכת אותה גם לאייקון של נשים בוגרות...
אני עדיין חולמת על לבזוז לה את ארון הבגדים. :(

lian אמר/ה...

האמת שהיום אני לא בטוחה שהבגדים שלה כבר יעלו עלי,חח..אבל אתנחם בתיקים והנעליים!

אנונימי אמר/ה...

אחלה בלוג יש לך! וחלאס עם המוסר הכפול הזה, זה אחלה להיות רזה ואפילו רזה מאוד (כל עוד לא מדובר באנורקסיה כמובן). והכי אחלה זה להיות קייט מוס! :)

lian אמר/ה...

האמת אין ספק שאחלה להיות רזה,אבל לא כשאת רזה מדי בלי ציצים ובת 14 וכל החברות שלך נראות כמו אחותך הגדולה והסקסית! לגבי קייט מוס-בדיעבד, אולי יותר כדאי ליהיות וונסה פאראדי?בכל זאת היא לקחה הביתה את ג'וני דפ.מה שכן גם היא קטנה ורזה,אז המסר ברור.
וחוץ מזה אני כן חושבת שרוב הבלוגריות אופנה (בעולם) סובלות מרזון קצת עצבני מדי

חן אמר/ה...

תכלס, רזון זה אסון (-:
בלוגרית אופנה זו כנראה דוגמנית בארון.

מוזמנת לבקר (-:

נעלולה אמר/ה...

אני יכולה להבין ולהזדהות איתך מבחינת זה שכולם אומרים לך שיש לך בעיה, במיוחד כנערה (אם כי אני מגיעה מהכיוון ההפוך). אבל אחרי שקייט מוס פתחה את הדלת לסגנונות שונים של יופי, הדלת הזו נסגרה מהר מאוד סביב בחורות שנראות בערך כמו קייט עצמה: רזות, שבריריות, לבנות. כל השאר די נזרקו מהחלון.
הבעיה עם הסגירה הזו היא שלמעט בחורות רזות מאוד מטיבן כמוך, רובנו כן נוטות לאגור פה ושם. קשה מאוד להידחס לבגדים כשהמידות הולכות וקטנות, וכשמנשים בוגרות מצפים לגוף נערי, שהוא בדיוק מה שהוא נשמע: שייך לנערות.

lian אמר/ה...

כן יש בזה משהו.שהדלת נסגרה על סוג אחד...האמת שאני היום כבר לא ככ במקום הזה אחרי הריון,וחיבה עזה לבמבה נוגט,עברתי ממידה 34 ל38,אז אם השמנתי או שהמכנסיים קטנו,לא יודעת.גם וגם נדמה לי. בתור נערה היה ברזון כמודל משהו מנחם-אבל אף פעם לא אהבתי רזון קיצוני,ודיי מפריע לי היום שרוב בלוגריות האופנה בעולם רזות בצורה לא ממוצעת...

בית ספר לדוגמנות אמר/ה...

רזון לא יותר טוב מהשמנה בוודאי וקייט מוס היא דוגמה להרבה מעבר לרזון שעובר בטלוויזיה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...